Początki.

Początki zawsze bywają trudne.

Ogromną satysfakcję sprawiło mi zamieszczenie mojego pierwszego wpisu na blogu.
Czas, w którym zdecydowałam się na działanie w Social Media nie jest okresem łatwym ze względu na wiele niezwykle interesujących i długo działających już na rynku blogów o podobnej tematyce.
Jednak ja swoich treści nie traktuje jako tworzącą się konkurencję dla kogokolwiek (nie mam doświadczenia w branży) nie uważam też, aby inni blogerzy dla mnie stanowili trudności w działaniu. Czerpię inspirację z przeglądania wpisów autorów innych blogów i bawię się tym tworząc swoje własne treści.


Lubię gotować i przygotowywać zdrowe posiłki, jednak największą przyjemność daje mi pieczenie zdrowych ciast - ale nie zawsze tak było.
 
Trzy lata temu poznałam swojego narzeczonego (dietetyka), nie takiego, który uważa się za specjalistę, bo przeczytał milion książek tematycznych, tylko prawdziwego obecnie już doktora, eksperta ds. żywienia i suplementacji w sporcie i to był przełom w moim życiu i sposobie mojego odżywiania.
Zaprzestałam spożywania pszenicy i produktów mlecznych, wyszło mi to na zdrowie.
Zaczęłam piec ciasta, różne, dużo i co najważniejsze składem modyfikowane przeze mnie samą, dlatego więc dzisiejszy wpis dotyczyć będzie słodkiej przekąski, która pozbawiona jest glutenu
i nabiału. 

Propozycję jaką mam dla Was to ciasteczka z masłem orzechowym:


Składniki:
100 g masła (ja używam bawole)
120 g masła orzechowego (bez cukru)
150 g cukru trzcinowego
1 jajko
1 łyżeczka cukru waniliowego (nie wanilinowego!)
170 g mąki (ja używam jaglanej)
2/3 łyżeczki sody oczyszczonej
2/3 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego
50 g pokrojonej w drobną kostkę czekolady deserowej (min. 70%, bez mleka)

Przygotowanie:
W temperaturze pokojowej ocieplić masło, masło orzechowe i jajko.
Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 175°C.
Miękkie masło, masło orzechowe i cukier ubijać mikserem ok. 5 min. na puszystą jasną masę.
Dodać jajko, cukier waniliowy i ubijać jeszcze przez ok. 3 min.
Mąkę z sodą oczyszczoną i proszkiem do pieczenia przesiać przez sito wprost do przygotowanej masy. Zmiksować wszystko na jednolitą konsystencję.
Na koniec dodać pokrojoną w kostkę czekoladę i wymieszać.
Formując kształt ciasteczka wykładać masę na blachę zachowując odstępy.
Wstawić do piekarnika i piec ok 15 min.


Smacznego i do następnego!

Komentarze