Instagram - świat w ktorym prezentuję mój sposób odżywiania.

@ariwlem - nick pod jakim znaleźć mnie możesz na Instagramie.

Najczęstsze zdjęcia jakie zamieszczam na Instagramie obrazują posiłki jakie przygotowuję dla siebie i swojego narzeczonego.

 

W związku z niedawno przeprowadzonymi drugimi już badaniami na nietolerancję pokarmową, zaczęłam na nowo przywiązywać ogromną wagę do tego, co ląduje na moim talerzu. Staram się, aby kompozycje przygotowanych posiłków nie tylko zachęcały smakiem, ale przede wszystkim wyglądem.

Mija cztery lata odkąd jestem na diecie eliminacyjnej, jednocześnie również, będąc po dwóch badaniach na nietolerancję pokarmową, w związku z czym, moje kubki smakowe zmieniły się diametralnie. Kiedyś zjedzenie makaronu gryczanego było dla mnie nie do przyjęcia! Dzisiaj uwielbiam wszelkiego rodzaju makarony bezglutenowe, a im większa ich kolorystyka na talerzu, tym smaczniej! Zatem w dzisiejszym poście makaron będzie królował ;)
Poniżej zamieszczam propozycję na danie z makaronem w roli głównej.

Ten posiłek to nic innego jak makaron z ciecierzycy spaghetti, tuńczyk z puszki w sosie własnym, imbir, świeża natka pietruszki i pomidor czekoladowy. Wszystko polałam oliwą z oliwek, aby kolację wzbogacić w kwasy tłuszczowe.


Zamiennie można do tego posiłku zastosować makaron z zielonego groszku lub czerwonej soczewicy. Aktualne Lidl posiada je w swojej ofercie.



Modyfikować to danie można na milion różnych sposobów, wykorzystując do tego warzywa lub mięso. 


Dobrym rozwiązaniem jest również stosowanie makaronów bezglutenowych np. z mąki kukurydzianej do dań spaghetti z mięsem mielonym i sosem ze świeżych pomidorów. 
Dlaczego stawiam na makarony bezglutenowe? Ze względu na moją nietolerancję na gluten.
Badanie jakie wykonywałam w Instytucie Mikroekologii wykazało:



Dlatego tak ogromną rolę odgrywa dla mnie skład produktów jakie kupuję. 
Najczęściej spotykane makarony jakie kupić możecie w sklepie, które należą do grupy bezglutenowych to:
  1. Makaron kukurydziany
  2. Makaron ryżowy
  3. Makaron gryczany
  4. Makaron z zielonego groszku
  5. Makaron z czerwonej soczewicy
  6. Makaron z ciecierzycy  
To tyle jeśli chodzi o makarony ;)

Zapraszam Was już dziś do nowej zakładki jaka niebawem pojawi się na moim blogu, w której zamieszczę harmonogram i tematykę wpisów na najbliższe miesiące.

Zatem do następnego!



Komentarze